In dankbare herinnering: Hilde Leeman

4 oktober 2021

In dankbare herinnering: Hilde Leeman

Foto: gemeente Heerlen / gemeente Heerlen

Vandaag bereikte ons het droevige en schokkende bericht dat raadslid Hilde Leeman vannacht onverwacht is overleden. Hilde was vele jaren actief voor de SP als raadslid, bestuurslid, regiovertegenwoordiger, partijbestuurder en activist. Ze zal enorm gemist worden in Hoensbroek, waar ze al jaren woonde, en in de SP.

Als raadslid maakte Hilde zich bovenal sterk voor de belangen van kleine ondernemers. Daarnaast stond Hilde binnen onze partij bekend als een vrouw met een ongekend groot en warm hart. Hilde had altijd oprechte aandacht voor de mensen om haar heen en ook als volksvertegenwoordiger liet ze haar sociale hart voortdurend leidend zijn.

Fractievoorzitter Ron Meyer: ‘Wij zijn diep bedroefd over het verlies van onze Hilde. Van haar zal ik altijd de liefdevolle hunkering naar het samen herinneren. Hilde sprak niet alleen in woorden, maar vooral in liefdevolle daden voor de ander.’

Hilde zal altijd in onze herinnering blijven en wij wensen haar familie, haar vrienden en vooral haar man Nico veel sterkte in deze onvoorstelbaar zware tijd.