Zware tijden voor het CDA

28 februari 2006

Zware tijden voor het CDA

Onze mensen die op de straat en de winkelcentra de mensen aanspreken wegens de raadsverkiezingen melden allemaal heel veel positieve reacties op de SP. Ook bij het winkelcentrum op de Molenberg (Lidl) was dat het geval.

Heel anders vergaat het blijkbaar het CDA, getuige het volgende bericht op de weblog van CDA-kandidaat Van Nuys. Die heeft afgelopen zaterdag blijkbaarop dezelfde plaats gestaan, maar heeft tegenovergestelde ervaringen, getuige het volgende bericht op zijn weblog.

"Nou, ook ik moest er vandaag weer eens aan geloven. Samen met een collega raadslid in de kou canvassen, zoals dat heet. Dus winkelende mensen aanspreken en om hun stem vragen. Bij het winkelcentrum Molenberg, waar de mensen terecht erg ontevreden zijn over het lage tempo waarin de renovatie verloopt, krijg je als coalitiepartij natuurlijk weinig handen op elkaar. Best moeilijk en zeker als ze je, ondanks je inspanningen voor zakkenvullers en oud vuil uitmaken. Maar het hoort er nu eenmaal bij, zeker in je eigen wijk en niet iedereen is zo wijs dat hij daarover een neutraal oordeel kan vellen. Soms waren er ook begripvolle mensen die zich realiseerden dat in moeilijke tijden niet alles mogelijk is en alleen al onze moeite om de kou te trotseren bijzonder waardeerden. Niet geschoten is in ieder geval mis geschoten, zeg ik dan maar. Het was zo koud dat de lust me helemaal was vergaan om als andere jaren de sleuteloverdracht bij te wonen. Volgende keer beter."

Beste Karel. Jammer voor jou dat je het zo koud had. Voor ons waren de temperaturen overigens precies hetzelfde afgelopen zaterdag, maar wij werden wel gewarmd door positieve reacties van de kiezer, en dat maakt blijkbaar een groot verschil. Denk maar eens na waar die boze reacties op het CDA vandaan komen, wat jullie landelijk en plaatselijk gedaan of beter gezegd misdaan hebben. Eigen schuld dus.