Beschamend beeld Hol

8 april 2006

Beschamend beeld Hol

In een kranteninterview geeft (bijna ex-) wethouder Hol een beschamendbeeld van zichzelf. Zelfs na lang nadenken weet hij niets te noemen uit zijn wethouderscarrieredat hij achteraf anders had willen doen. Zijn draconische en totaal ongemotiveerde bezuinigingen op armoedebeleid en welzijnswerk noemt hij "onzacht" (zou dat woordin de nieuwe Van Dale komen?).

Ondertussen hebben de kiezers zijn CDA en zijn satellietpartijen Leefbaar Heerlen en Stadspartij enorm afgestraft. Samen zijn ze van 20 naar 12 zetels gegaan, en Hol wist, als meest prominente bestuurder van Heerlen,zelfs maar 100 van de bijna 40.000 Heerlense kiezers als voorkeursstem achter zijn naam te krijgen.

En dan nog totaal geen zelfinzicht of zelfkritiek. Net zoals eerder zijn partij wijt hij die nederlaag uitsluitend aan landelijke factoren. Waarom het CDA en de lokalen in Heerlen dan veel sterker dan gemiddeld verloren hebben, en de SP veel sterker dan gemiddeld gewonnen: Hol zegt er niets over.

Het is maar goed dat hij, zoals hij zelf zegt, er binnenkort met de caravan op uit trekt. In de Heerlense politiek is zijn rol uitgespeeld.