Jeugdraad zoekt nieuwe leden!

5 april 2006

Jeugdraad zoekt nieuwe leden!

Jeugdraad Heerlen zoekt nieuwe leden

Ruim 7 jaar geleden werd in Heerlen de Jeugdraad opgericht. De Jeugdraadvoorziet de Gemeente, de Gemeenteraad en het College van B&W van advies met betrekking tot wat jongeren belangrijk vinden.

Diezelfde Jeugdraad zoekt nu nieuwe leden!

Om er achter te komen wat er leeft onder jongeren in Heerlen, is ruim 7 jaar geleden op initiatief van de gemeente een Jeugdraad opgericht. Jongeren vanaf een jaar of 15 geven gemeente, gemeenteraad en het college van b&w sindsdien advies over wat jongeren belangrijk vinden en wat er volgens de jeugd in Heerlen moet veranderen of verbeteren.

Dit jaar is de Jeugdraad een zelfstandige organisatie geworden: stichting Jeugdraad Heerlen. Dat is een belangrijke stap voor de toekomst van de raad. De 'vernieuwde' jeugdraad wil nog meer voor de jongeren van Heerlen betekenen en nog meer activiteiten organiseren. De raad is nu ook makkelijker bereikbaar, zodat jongeren zich met plannen voor Heerlen willen, kunnen en durven te komen.

Wat kun je zoal van de jeugdraad verwachten? Nou, behoorlijk wat. Kijk maar eens naar het jongerenmagazine Wazz-up, dat elk seizoen inspeelt op wat jongeren bezighoudt. Deze zomereditie staat boordevol weetjes, tips, intervieuws en interessante artikelen, onder andere over soa's en loverboy's. Dus opgelet! Verder werkt de jeugdraad achter de schermen mee aan tal van evenementen in Heerlen, zoals Booch? en Cultura Nova. En dan zijn er nog eigen activiteiten zoals discussieavonden en jongerendebatten.

De Jeugdraad Heerlen maakt zich sterk voor Heerlen als jongerenstad. Een stad met een gevarieerd uitgaansleven, met jongerenfestivals en met goede faciliteiten voor jongeren in het centrum maar ook in de buurten. Heerlen is aardig op weg. Maar het kan voor ons jongeren natuurlijk altijd beter. De jeugdraad blijft komende jaren dus nog flink actief!
Wil je meedoen??? stuur dan een mailtje naar info@jeugdraadheerlen.nl