Rita's rechte rug breekt kabinet-zonder-draagvlak

30 juni 2006

Rita's rechte rug breekt kabinet-zonder-draagvlak

Vandaag biedt Minister-President Balkenende het ontslag van zijn kabinet aan. De bewindposten worden vandaag aan de koningin ter beschikking gesteld, zoals dat heet. Minder dan een jaar voor de verkiezingen valt het kabinet Balkenende 2, nadat Balkenende 1 eerder al na een jaar uiteenspatte. Balkenende 2 zorgde voor veel negatieve opwinding, kreeg 300.000 vakbondsmensen tegen zich in het harnas en laat een spoor van vernieling in de sociale zekerheid achter zich. Waar Balkenende aan de trappers zat, zat de VVD aan het stuur. Diezelfde VVD zit overigens al ruim 20 jaar aan het stuur van de fiets die Nederland heet. De neo-liberale wals kenmerkt de Nederlandse politiek van de laatste 2 decennia. Vreemdgenoeg breekt Balkenende 2 naar aanleiding van een genant circus waarin uitgerekend de Minister die zich 'rechtdoorzee' noemt de struikelende koorddanser bleek.

De SP reageerde met een landelijk persbericht. Klik hier voor de tekst.

Tijd voor verandering! Tijd voor een sociale koers in n van de welvarendste landen ter wereld! tijd voor verkiezingen!