Aankondiging politiek forum

25 oktober 2006

Aankondiging politiek forum

Volgend jaar hoopt de NAVO-vliegbasis in Geilenkirchen haar 25 jarig jubileum luidruchtig te vieren. Nog ouder is het verzet in Schinveld tegen de laag overvliegende AWACS-vliegtuigen. Al bij de eerste berichten over een mogelijke reactivering van het RAF-vliegveld realiseerden verontruste inwoners zich wat hun letterlijk in de toekomst boven het hoofd hing. 25 jaar later is de situatie nog steeds "te gek voor woorden". De inwoners van deze regio lijken rechteloos. De Nederlandse leeuw laat deze slachtoffers in hun hempie staan en dat al een kwart eeuw lang!!

stavooraap.jpg

Triest is de constatering dat een oplossing alleen mogelijk is via / met de hulp van "Den Haag".

Om duidelijkheid te verschaffen over partijstandpunten t.a.v. de AWACS-problematiek organiseert de vereniging STOP awacs op 10 november een politiek forum.

Alle belangrijke politieke partijen zijn opgeroepen hieraan deel te nemen en de reacties tot op heden tonen aan dat de landelijke politieke partijen het belang van dit item onderstrepen.

Direct na de eerste aankondiging van het forum hebben Jan de Wit (SP) Wijnand Duyvendak (GroenLinks) en Ger Koopmans (CDA) hun deelname toegezegd. Andere partijen zullen binnenkort hun vertegenwoordiger bekendmaken.

De avond zal gehouden worden in Cafe Fa-Si-La te Schinveld op vrijdag 10 november, aanvang 19.30 uur.
(In de kranten staat de datum verkeerd aangegeven, de forum avond zal gehouden worden zoals hierboven staat vermeld).

Tijdens dit hopelijk spetterend forum heeft een journalist van het ANP, dhr. Henri Haenen, de onpartijdige, deskundige leiding.

U bent allen uitgenodigt voor deze avond.

Het bestuur Vereniging STOP awacs