Week van Ben

26 oktober 2006

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde

Dinsdagmiddag ben ik met Ham Burgers naar Den Haag geweest.
Daar werden de Grijs op reis- bussen neergezet. Er waren tientallen afdelingen daar die hetzelfde deden. Er stond ook een groot bord met handtekeningen van de ouderen. Honderdduizend handtekeningen werden afgeleverd voor de tweedekamer. Er werd ook tomatensoep uitgedeeld, ondertussen was er muziek en daarna toespraken.

Later in de middag was er ook een demonstratie van thuiszorgmedewerkers ivm de nieuwe WMO-Wet. De SP ging er heen, en de mensen die zich zorgen maken om hun baanwerden toegesproken door Agnes Kant. De SP is altijd op de bres gesprongen voor de thuiszorgmedewerkers,want door de nieuwe wet, de WMO, komen hun banen in gevaar. Deze wet is goedgekeurd door het CDA en PVDA. Het waren gewoon kwijltoespraken van deze partijen. Wat zie ik s avonds op het journaal, geen Agnes Kant, terwijl zij gefilmd is door de NOS-journaal, maar wel het gekwijl van de partijen die voor de nieuwe wet zijn. Is dit de roemruchte persvrijheid van Nederland?Schandalig! De media werken schijnbaar ook mee aan de Bos-Balkenende-wedstrijd!

Tijdens de debatten zou de SP het er eens over moeten hebben als het uitkomt.

Deze week ga ik de mensen bellen voor kranten uit te delen tijden de verkiezingen, over n paar dagen komt het materiaal aanzetten voor de verkiezingen. Wie eind van de week affiches wilt komen halen, deze kan zich dan melden, de koffie staat klaar. Wie met de campagne mee wilt helpen kan zich melden.

Tot slot: we hebben weer duizenden folders klaargemaakt. Binnenkort gaat de fractie weer de wijk in, nu is de Molenberg aan de beurt!

Vriendelijke groeten, Ben Tarici