Week van Ben- de finale

18 november 2006

Week van Ben- de finale

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

De finale

Nog enkele dagen en er komt weer een einde aan een spannende periode. De campagne loopt als een tierelier, wat een tierelier overigens precies is, weet ik ook niet, n of ander beest?

Er is geplakt, gefolderd, borden opgehangen, gediscussieerd en we hebben in diverse centra en buitenwijken gestaan. De hele dag bellen mensen voor verkiezingsmateriaal, de hele dag door is het SP-huis n groot inloophuis, n grote gezellige en actieve bende! Het is hier een gekkenhuis en n en al optimisme als het gaat om de uitslag, echter: op de verkiezingsdag beginnen lle partijen op 0.

We hebben nog een klein ongelukje gehad met de drukmachine, gelukkig is deze gemaakt, want daarmee drukken wij het inlegvel: het Heerlense SP-infoblad. Sinds enkele weken is er een groep jonge SP'ers actief, zij hebben leuke en wilde plannen. Mooi! Misschien komt het nog wel tot een Heerlense Rood-afdeling!

De tribune is ook al weg, deze is een week vroeger gekomen ivm de verkiezingen. Er zij ook extra tribunes gekomen, om deze ook uit te delen aan mensen die meer willen weten, ze kunnen natuurlijk beter lid worden. Het ledenaantal neemt ook toe, we zitten al boven de 47 duizend leden landelijk.

In het weekend staan we wr in Hoensbroek op de markt en in Heerlerheide, daarna in het centrum van Heerlen. Er komen ook laatstedagkaarten aanzetten, en als het goed is, heeft heel Heerlen een folder gehad.

Kortom: het wordt nog een druk weekend, en dat is maar goed ook, de SP is hot, daar wil je immers bij horen.

De Metro en de Spits hebben laten weten dat de SP de beste campagne aan het voeren is van alle partijen, de SP maakt ook handig gebruik van de techniek, zoals het internet en de mobiele telefoon. De videoclips van de SP zij erg leuk, bekijk ze beste lezers?

Zojuist belde wr iemand op, deze wil een partijprogramma hebben, heb laten weten dat ze deze kunnen ophalen, ondertussen loopt het spreekuur door, het wordt steeds drukker.

Het Debat met Huub Oosterhuis werd druk bezocht, ik moet zeggen, het is n indrukwekkende man, deze had ook een indrukwekkend publiek, met enkele leuke en goede vragen.

Huub heeft de IND goed de mantel uitgeveegd en kreeg commentaar van Verdonk, de vrouw die verantwoordelijk is voor weerzinwekkend beleid. Huub wilde met haar in debat gaan, maar zij durfde niet, grote woorden maar geen zin in een debat.

Het zou leuk zijn als het zou komen tot een debat tussen Marijnissen en Balkenende, daar wachten de mensen op. Jan is ijzerstrek in debat. Zou Balkenende durven?

Zo, ik eindig, ik heb gehoord dat er twee borden aan de lichtpalen op de kop hangen, deze moeten normaal hangen, even doorgeven aan de collegas. Het praktische werk blijft ook tijdens de Finale doorgaan!

Tot de volgende week, en dan met een hele berg aan Kamerzetels!

Vriendelijke groeten,

het werkpaard, Ben