Week van Ben

7 december 2006

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Daad bij het kerstwoord

Momenteel is het wat rustiger in het SP -huis. De campagnestorm is gaan liggen, voor eventjes.

Anderzijds, het spreekuur wordt steeds drukker, vooral het belasting spreekuur. Het loopt immers weer tegen het einde van het jaar. Mooi om te zien
,onze spreekuurmedewerkersdoen het graag, inmiddels zijn het al zs mensen die het spreekuur behandelen plus een aantal telefonisten. Daar mogen we best trots op zijn. Dit is toch geweldig!

Ik vind het leuk mensen te ontvangen en ze n kop koffie te geven, ga graag met mensen om. Ben ik er niet dan is iemand anders er om ze te ontvangen. Betrokkenheid, dr gaat het om!

Met Frank heb ik de zolder weer een beetje gefatsoeneerd en de verkiezingsplaten er neergelegd,ze hebben niet erg lang om uit te rusten,binnenkort hebben wijdeze platen weer nodig. De provinciale statenverkiezingen komen er aan, de voorbereidingen zijn in volle gang. Het is zeer belangrijk, want de verkiezingen zijn belangrijk voor provincie n de eerste-kamer.

Deze week gaat er weer brief uit naar de leden, en volgende week komt de tribune weer aanzetten, zal wel weer een verassing bij zijn.

Er zijn weer een hoop leden bij gekomen, ik weet, ik val in herhaling, maar het is n feit. Ik benafgelopen maandagnaar de gemeenteraadsvergadering gaan kijken en luisteren. Rein Hummel voerde weer zijn bekende ritueel op: in 10 zinnen zeggen wat ook in 1 zin kan.Opmerkelijk tijdens de raadsvergadering: oud-wethouder Damenschijnt een mondelijke belofte gedaan te hebben over de carnavalsloods,die toezegging isnergens terug te vinden.Oud-wethouders die toezeggingenuit de hoed toveren. De huidige coalitie moet dat dan volgens hem (nu raadslid)uitvoeren. De oude dorpspolitiek kwam weer even bovendrijven.

Wat mij ook opvalt, als je met raadsleden praat van andere partijen, dan schoppen ze vaak tegen de NOR aan, deze mensen moeten eens goed beseffen dat een stad niet alleen bestaat uit winkels en kroegen, maar dat er meer cultuur en sport moet komen, dit is goed voor de uitstraling van de stad en omgeving en het brengt meer geld in de kas. Alleen spreken over jongerencultuur is niet voldoende.

Wat de landelijke coalitie betreft, CDA moet eens kleur bekennen, zij hebben het toch vaak over normen en waarden, nu hebben ze de kans, maar ze willen niet met de SP, dat is mijn indruk.

De VVD en Wilderskwamen deze weekweer met angstverhalen over asielzoekers: De partijen van de angst? Asielzoekers die jarenlang hier zijn, vooral kinderen, deze zijn vaak meer vernederlands dan menig Nederlander, moeten deze dan terug? Omdat wij ze veel te lang aan het lijntje hebben gehouden en ze daarom bij ons land zijn gaan horen?

Geef deze asielzoekers Generaal Pardon, CDA! Dat zou pas echtde daad bij het kerstwoord voegen.

Tot de volgende keer.

Groeten, Ben