Week van Ben

29 januari 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Afgelopen woensdag zijn wenaar de Veolia-hoorzitting geweest in Sittard. De zaal in de schouwburg was propvol en er werden veel klachten geuit. Het was niet mis wat je hoorde over Veolia. Lachwekkend, terwijl het dat absoluut niet is. Vanuit alle hoeken van de zaal kreeg Veolia er van langs.

De SP heefthaar rapport aangeboden aan de commissie. Irma Koopman was onze woordvoerster, ze deed het prima.Het (foto)verslagis hier te vinden. SP-wethouder Peter van Zutphen sprak namens Parkstad.

Bij de SP is een meldpunt geopend over de WMO, hier kunnen de mensen hun ervaring met de WMO kenbaar maken. Klik hier.

Er zijn ook duizenden folders in de bussen gegooid van de grote zorg -flats in Heerlen, omdat daar ook veel mensen wonen die afhankelijk zijn van thuiszorg.

Goed nieuws: deze week heeft ROOD werkzaamheden gedaan in het SP-huis, ROOD heeft deze week zelfs een actie-week met ludieke acties. Er zijn ook weer prachtige affiches aangekomen in het SP-huis. De ene is nog mooier dan de andere! Dat belooft nog wat met de verkiezingen.

Ik vind het prachtig dat er n jongeren afdeling is in Heerlen, als ik het zo hoor, dan hebben ze grote plannen. Dat maakt onze afdeling enhet SP-huis nog levendiger. Mooi, want: de jeugd heeft de toekomst.

Overigens, ik ben van Oud-Rood! Zeg maar koper....ach je bent zo oud als je je voelt. Deze week is de SP begonnen met de scholing deel- 1, het was bijzonder druk, leerzaam en gezellig. De scholing informeert mensen over de partij en haar geschiedenis envooral de standpunten. De scholingis zeer belangrijk om te weten en te begrijpen hoe de SP de samenleving ziet! Geen losse flodders maar een breed maatschappijbeeld.

Tot de volgende week!

Hartelijke groeten,