Guusje, terug in je hok!

22 september 2007

Guusje, terug in je hok!

PvdA-minister Ter Horst stelt vandaag, wederom in de Volkskrant, de wet te willen aanpassen om de afdrachtregeling, zoals die bestaat binnen de SP, te frustreren. Een schandelijke vorm van inmenging in de interne aangelegenheden van een succesvolle concurrent. Ook in deze speelt PvdA-krant De Volkskrant een zeer dubieuze rol. Het principe van hoor en wederhoor is al lang uit de lijst van journalistieke uitgangspunten geschrapt.

De regeling bestaat al dertig jaar. Verschillende voorgangers van Ter Horst hebben al eens geprobeerd deze afspraak binnen de SP tegen te werken. Tevergeefs, er is dan ook helemaal niets mis mee. Het is legaal en niet onoirbaar. De vastberadenheid op de partijraad om dit eerlijke en solidaire kroonjuweel voor de partij te behouden was groot. Volksvertegenwoordigers moeten niet veel meer willen verdienen dan de mensen die ze vertegenwoordigen. En bnnen de SP worden volksvertegenwoordigers niet bevoordeeld boven alle andere actieve leden die zich belangeloos inzetten.
Bron: www.janmarijnissen.nl

Luister hierde toespraakvan JanMarijnissen over Terhorst'luchtballon om de SP-afdrachtregeling onmogelijk te maken.