Thuiszorg: Aktie! Aktie! Aktie!

3 oktober 2007

Thuiszorg: Aktie! Aktie! Aktie!

Een groep Heerlense SP'ers trok vandaag naar Den Haag voor de Thuiszorg-manifestatie. Irma Koopman doet verslag.

Vandaag trokken we met een groep van 8 mensen vanuit Heerlen naar Den Haag om aktie te voeren tegen de uitverkoop in de Thuiszorg. Op het Plein voor de Tweede Kamer stroomde het al snel vol met medewerkers van de thuiszorg, clienten, vakbondsmensen en erg veel mensen met rode jassen aan (met zo'n tomaatje erop). Er werden stevige toespraken gehouden en forse uitspraken gedaan.
hpim0106-copy.jpg

Wist u bijvoorbeeld dat staatssecretaris Jet Bussemaker vind dat gedwongen ontslagen niet noodzakelijk slecht zijn?

Wist u dat mensen die verhuizen naar een andere gemeente al hun hulpmiddelen moeten inleveren en in de nieuwe gemeente alles opnieuw moeten aanvragen?

De mensen zijn boos, erg boos, zo boos dat ze op een gegeven moment zelfs dreigden het gebouw van de Tweede Kamer binnen te gaan! Ze werden tegengehouden door de bewaking, maar het gebaar maakte veel duidelijk.

Gelukkig kon Agnes Kant ze weer terug naar het podium lokken en ging de aktie vrolijk verder. Een feest van herkenning is het natuurlijk wel altijd, zo'n aktie met al die betrokken SP-ers. Kijk maar eens of u nog Kamerleden kunt herkennen op de foto's, en nu maar raden van welke partij ze zonder uitzondering zijn.

Nadien zijn we nog even langs het torentje gewandeld en naar het werkpaleis van de Koningin, maar die deed niet open voor die mensen in die SP-jassen. Het was een gezellige dag, maar belangrijker: een geslaagde aktie en een overduidelijk signaal!