Trots

30 oktober 2007

Trots

VVD in Heerlen komt met 'Trots op Heerlen'De VVD Heerlen heeft een verzoek ingediend om de naam 'Trots op Heerlen' in het kiesregister te laten opnemen. De VVD sluit niet uit dat ze met die beweging met een gezamenlijke lijst meedoet aan de gemeenteraadsverkiezingen.

De keuze voor de naam Trots op Heerlen is volgens voorzitter Thijs Hansen van de VVD een knipoog naar de politieke beweging van Rita Verdonk. "Het is een ludiek initiatief met een serieuze ondertoon."
Hansen meent dat een groepering als Trots op Heerlen de lokale VVD voordelen biedt. "De drempel om lid te worden van een landelijke politieke partij is voor veel Heerlenaren groot. Zeker voor de VVD, nu de partij landelijk in zwaar weer verkeert. Dat neemt niet weg dat veel mensen onze lokale VVD ondersteunen. Onze inzet voor meer veiligheid, minder regels en lagere woonlasten mag rekenen op steun. Die Heerlenaren bieden wij nu een lokaal platform."
Bron: www.ld.nl

De SP overweegt nu, met een enorm ironischeknipoog naar iedereen diede knipoog zien wil,ommee te doen met de ondertitel: "Het aller-aller trotst van allemaal, maar ook als je niet zo trots bent".