En dus verhoogt Veolia de prijzen...
En dus verhoogt Veolia de prijzen...
Veolia verhoogt prijzenVeolia verhoogt eind deze maand de bus- en treintarieven in Limburg. Het vervoersbedrijf heeft dat woensdag bekendgemaakt. De gestegen personeels- en brandstofkosten vormen de belangrijkste reden, aldus een woordvoerder.
Het stadsretour (3 zones) gaat van 2,50 euro naar 3 euro. Dagkaarten worden 20 eurocent duurder. Het tarief van de gecombineerde dagkaart (bus en trein) voor Midden- en Noord-Limburg stijgt het meest: de prijs gaat van 8 naar 15 euro.
Veolia laat weten dat de prijsverhoging zo kort na de stakingen van de afgelopen tijd weerstand zal oproepen bij de reiziger. ?We willen de huidige kwaliteit echter waarborgen en de gestegen kosten compenseren. De prijsstijging is daarom noodzakelijk.
Bron: LD.nl
Het absolute failliet van marktwerking in het streekvervoer. Veolia kondigt vlak na de staking een verhoging van de prijzen aan.
Toch nog eens even een kort historisch relaas:
Veolia wint de gunning. De prijs die Veolia vraagt, lijkt bijzonder aantrekkelijk voor de Provincie. Veolia verhoogt al snel het 1 euro kaartje. Veolia vraagt ruim het dubbele (in vergelijking met de prijs van de proef) van de Parkstadgemeenten voor het verlengen van de proef met gratis OV voor 65-plussers, Veolia en andere busbedrijven willen sterk bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden van het personeel en uiteindelijk wordt er zelfs 2 weken gestaakt. Aan het einde van de staking kondigt Veolia aan de prijzen te zullen verhogen.
Hoezo: de samenleving en de overheid houden zichzelf voor de gek?
Dat marktwerking in het streekvervoer mislukt is, is hartstikke bevestigd!
- Zie ook:
- Algemeen