Licom: nieuwe SP-vragenreeks en platte partij-politiek CDA

5 november 2008

Licom: nieuwe SP-vragenreeks en platte partij-politiek CDA

De SP is al jarenlang zeer actief en betrokken bij de Sociale Werkvoorziening (WSW). In Heerlen voerde de SP al menigmaal actie en onderzocht de SP meerdere malen de toestand in de WSW. Zo ook enkele weken geleden. De SP sprak met een groot aantal Licommers. Van directie tot mensen op de werkvloer. Uit al die contacten vloeide dit rapport voort. De SP wil een einde aan de uitverkoop van diverse Licom-bedrijven.

De SP stelde gisteren nieuwe vragen aan het College van Heerlen. Die kun je hier lezen.

Tijdens het vragenuur van dinsdag 4 november deed zich een beschamend tafereel voor. Het CDA dat zich tot dusverre nooit druk maakte om Licom en geen bijdrages leverde aan de discussie over de Wsw, haalde hard uit naar de SP. Het CDA stelde geen inhoudelijke vragen, maar beoogde niets anders dan de SP aan te vallen.

Volgens CDA-fractievoorzitter Charles Claessens deed de SP met haar betrokkenheid bij de 4.000 Wsw'ers en het kritische rapport aan 'platte partij-politiek', 'zieltjes-winnen'. Ook wil de SP- volgens het CDA- alleen maar in de pers komen en maakt zij van Licom een politiek spel.

Zo kennen we het CDA weer. Zuur, zuurder, zuurst. En altijd aan de kant van het bedrijf.
Opmerkelijk was dat het CDA verzuimde ook maar 1 inhoudelijke vraag te stellen over de Wsw en Licom. Het CDA was vrijwel alleen geinteresseerd in schoppen tegen de SP. En ach, natuurlijk mag het CDA tegen de SP schoppen. In de tussentijd houdt de SP zich bezig met de echte problemen van en oplossingen voor al die Wsw'ers in Parkstad.

Een vraag van de SP- of het CDA net als de SP in de afgelopen maanden met honderden Licommers op alle niveaus van Licom gesproken had en een standpunt bepaald had?- werd door het CDA met een volmondig ja beantwoord.

De SP is daarom erg geinteresseerd in het CDA-standpunt of rapport. Stuur het ons op Charles!

Meer over Licom?
Lees ons actuele Dossier Licom...