Ger's laaste reis naar Nepal

9 maart 2009

Ger's laaste reis naar Nepal

Ger Meesters is SP-raadslid in Heerlen.Hij isondanks zijn 70-jarige leeftijd elke dag in de weer in zijnHeerlen. Maarzijn hart ligt ook nogvoor een deel aan de andere kant van de wereld: bij de senioren van Kathmandu in Nepal. Ger maakt op 19 maart zijn laatste reis naar Nepal. Hij vertelt over zijnactivisme voor de Nepalese ouderen.

Het zal waarschijnlijk de laatste keerzijn zegt Ger Meesters. Op 19 maart rest hij weer af naar Nepal (Kathmandu). Reizen van ongeveer 24 uur worden voor mij te vermoeiend, aldus de 70 jarige.

Dat betekent gelijktijdig dat hij alleen nog maar projectmatig steun zal bieden. Projecten die van hier uit zeer goed te controleren zijn.

Vele mensen hebben in het verleden een bijdrage geleverd door een financile bijdrage, veelal van 5,00 tot 100,00. om de jonge en oude mensen in Nepal/ Kathmandu te helpen.

Het Theresa Seniorhouse in Kathmandu en een lagere school worden door ons gesponsord. Het afgelopen jaar hebben we met zn allen de studiekosten voor een aantal kinderen betaald. Van het merendeel van de kinderen beschikt Ger Meesters over een dossier, waaruit blijkt hoe belangrijk het is juist deze kinderen financieel te steunen. Kinderen uit straatarme gezinnen.

Er is een forse bijdrage geleverd aan het opknappen van het Theresahouse Een nieuwe verblijfsruimte is gebouwd en wij hebben gezorgd voor het terras, de overkapping en zitmeubilair, waar deze armste der armen zeer gelukkig mee zijn.

Daarnaast hebben we, met succes, een oogoperatie van een scholier laten uitvoeren.

Het is om bovenstaande redenen dat hij wederom een beroep doet op de Parkstadburgers.

Iedere 5, 10, 15, 25 euro zijn welkom en uiteraard meer mag ook. Overmaken kan op 43.32.33.184 t.n.v. G. Meesters i.z. Nepal Seniorplan, Heerlen. En zoals ik al vanaf het begin iedere keer mededeel: er blijft helemaal niets aan de bekende strijkstok plakken, aldus Ger Meesters.

Bij mijn terugkeer zal ik verslag uitbrengen van mijn bezoek en wat er is gedaan. Voor meer informatie: Tel: 045-5432757 of: website: www.gertineke.nl