$porting-debacle: van Gierput naar Doofpot!

9 oktober 2009

$porting-debacle: van Gierput naar Doofpot!

Het Sporting-debacle blijkt op dit moment in de Provinciale Staten een grote stinkende gierput. Waar de Vriendenrepubliek aan alles gedacht leek te hebben, struikelden de old-boys uiteindelijk over elkaars veters. En nu is de vraag wie schuldig is. De politieke schuldigen lijken voorlopigsluwer dan hun voormaligeextreem-dure'voetbal'-Vrienden.Gedeputeerde Staten met gouverneur Frissen vooropgeven de StuurgroepTopvoetbal Limburg (met Sef Vergoossen als woordvoerder) alle schuld.Frissen heeft echt alleen gestuurd, maar niets toegezegd. Nee cht niiiiieeet. En die voetbaljongens, ook al zitten er bestuurders in die al 30 jaar meedraaien in het bedrijfsleven, tja, die begrijpen gewoon niet hoe het werkt met toezeggingen.

Inderdaad: een gierput... en met dank aan Van Dijk(PvdA)en Frissche (CDA) een enorme DOOFPOT!

Waar Vergoossen aangeeft dat er toezeggingen gedaan zijn, omdat ze immers anders niet al de fusie gepresenteerd zouden hebben, daar houden coalitiepartijen CDA en PvdA stijf de kaken op elkaar. De 3e kleine coalitiepartner PNLis zelfs zo'gekielhaald' na zijn eerdereonthullingen dat hij nogslechts verwees naar bladzijde 17 vaneen rapport van de Provincie.

Het CDA en de PvdA blijken overvoorkennis te hebbenbeschikt. Frische (CDA) erkende eerder al met gouverneurFrissen (CDA) te hebben gesproken over de bijdrage aan de nieuwe fusieclub. Van Dijk (PvdA) ontkende, maar werdonverwacht en onbewust (?) doorFrissen te kakken gezet toen de laatste aangaf ook met de PvdA'er te hebben gesproken.

Frissen stelde zelf dat hij bij zijn aanstelling door Provinciale Staten de opdracht had meegekregen 'meer te doen dan alleen de gebaande paden te bewandelen'. Tja...

Voorlopige conclusie: ook al hebben de Provinciale bestuurders zich vervreemd van hun Vrienden bij de Stuurgroep en menig bedrijf, ook al is de geloofwaardigheid na alle (CDA-)affaires ver te zoeken,de CDA-opperhoofdenhebben hun PvdA-hulpjes stevig onder de duim en dus gaan ze doodleuk door. Frissen en Frische zullen met hulp van PvdA'er Peter van Dijk de hele gierput in de doofpot proberen om te gieten.

SP en VVD dienden een motie van wantrouwen in, in eerste instantie gericht op Gouverneur Frissen, maar toen 'opperhoofd' Driessen het opnam voor zijn collega Frissen, werd de motie omgeschreven naar een motie van wantrouwen voor voltallige Gedeputeerde Staten. Zoals gewoonlijk in Provinciale Staten zat de PvdA echter stevig op schoot bij het CDA. De coalitie ging zelfs ng verder in het tarten van al die Limburgers die genoeg hebben van de spelletjes van CDA en co: ze dienden een motie van steun in.

En zo werd de Gierput een Doofpot!