Week van Ben

22 november 2009

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde

Zo, dat was een hele leuk week.

We zijn druk geweest met het mobiliseren van mensen voor de AOW-actie. We hebben ook geplakt en geknutseld. En we hebben de Heerlense SP-krant uitgedeeld. Bijna 40.000 stuks.

Vreemdgenoeg stonden enkeledagengeleden 2agenten bij mij aan de deur. Ze gaven me een proces-verbaal voor het ophangen van politieke borden. Politieke borden over de AOW.Ik heb ze nog gevraagd of ze de commercile posters van discotheken en allerlei evenementenonder bruggen en op viaducten bedoelden.Nee, de politieke borden. Ik ben me van geen kwaad bewust....

De verkiezingen in Noord-Limburg zijn wijgoed doorgekomen.Ondankshet verkiezingsgeweldvan de groterechtse ego'szijn wij mooiin de raad gekomen. We zijn van 0 naar 2 zetels gegaan.Bij deze wil ik de SP-afdelingen feliciteren voor de winst die zij gemaakt hebben. Kan je ook zien dat peilingen met een korreltje zout genomen moeten worden.

Als men bij de PvdA nog niet wakker is weet ik het niet meer. Het CDA wint en de PvdAis gehalveerd.

Na deze week zijn de SP-kranten allemaal weg. Een uitstekende krant!

Zaterdag zijn we met 5 bussen naar Eindhoven gegaan. Het was prachtig om te zien hoe FNVers en SPers samen ten strijde trokken tegen de afbraak van de AOW. In onze bus zaten veel schoonmakers die ik al kende en natuurlijk ook heel veel SPers bijelkaar. Toen we aankwamen, zagen wij dat wij niet de enige waren, tientallen bussen stonder er al.

De grote Klokhal stroomde vol met demonstranten. Men schatte op 5 duizend mensen. De PVV met de grote mond heb ik niet gezien. Die smsen en schreeuwen alleen vanuit de ivoren toren in Den Haag.

Waren ook niet bij de andere demonstraties in den lande. Na toespraken en goede muziek zijn we met duizenden in een lange optocht naar de binnenstad van Eindhoven gegaan. Ons spandoek was fotogeniek:ZE KINNE MICH DE POEKEL OP !Mensen wilden het per se op de foto en film. Zie ook hier bij L1.

Prachtig spandoek! Met dank aan de makers!

De lange stoet zag er prachtig uit, met veel oranje en veel ROOD. Op de markt midden in Eindhoven zag het ook geweldig uit, er speelde een prachtige band en weer veel toespraken. De TV sprak van een lage opkomst. Ik was verbijsterd over wat men zei op de tv. Het was hartstikke druk.Dat heeft men ook goed kunnen zien op TV.

Kan nog maanden duren er een beslissing komt van het kabinet, men doet geloven dat dat al door is, maar dat is niet waar. Dat komt goed uit dat het nog lang duurt, misschien vlak voor de raadsverkiezingen hier in Heerlen nog een grote AOW-campagne houden. Wij blijven niet stil zitten.

Het was een avontuurlijke en strijdbare week! En er zullen nog vele volgen!

Met vriendelijke groet,

Ben Tarici