Jan Marijnissen: vooruit met Heerlen!

28 februari 2010

Jan Marijnissen: vooruit met Heerlen!

Vandaag bezocht SP-voorzitter Jan Marijnissen onze stad. In Hotel Amicitia aan de Markt in Hoensbroek ging Marijnissen in gesprek met interessante Heerlenaren over onder andere veiligheid, werk en wonen in de wijken. Ook sprak hij met SP-lijsttrekker Riet de Wit.

Jan Marijnissen spreekt met deelnemers aan 'Baanbrekend Werk'.

Een fotoverslag!

De actievoerende bewoners van de Passart. Zij kunnen voor brutalere acties putten uit 'de trukendoos van de SP,' tipte Marijnissen hen.

Zanger/gitarist Dennis van Lienden verraste het publiek met prachtige covers van Bob Dylan, The Police, en U2.

Ook was er ruimte voor humor met Raymond Clement.

Marijnissen ging in gesprek met Riet de Wit, over haar jeugd in Hoensbroek, de geschiedenis van de stad en de politiek in Heerlen. Zij herhaalde onder meer dat de Heerlense SP weer de grootste wil worden.

Het publiek werd geboeid door de verschillende gesprekken en door de oproep van Marijnissen om te kiezen voor vooruitgang in Heerlen, met de SP.

SP-fractievoorzitter Ron Meyer sloot af samen met enkele actievoerders uit de vakbond. Hij vergeleek hen met de Heerlense burger: "Als je geen respect krijgt, moet je het afdwingen!" Heerlen heeft nu de keuze, laten we weer met ons sollen door de oude partijen als CDA en Leefbaar Heerlen met hun machtsspelletjes en vriendjespolitiek? Of staan we op en kiezen we op 3 maart voor het nieuwe, eerlijke en sociale Heerlen? De reactie van de zaal was eenduidig: woensdag gaat de SP voor nog eens 4 jaar een beter Heerlen!