Week van Ben

10 februari 2010

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Langzaam komen de verkiezingen aan. Hummel doet zijn verkiezingen op de SP richten met leugens en scheldpartijen, dat was vier jaar geleden ook al zo. Hij zal vast en zeker geen tomaten eten. Hahaha!

Het bijstandsgeld voor de Gemeente Heerlen zal flink gekort worden, terwijl het beroep erop toeneemt. Dat is ook toevallig dat Heerlen gekort wordt. De toetsingscommissie onder leiding van Limburgse CDA-prominent Theo Bovens heeft het beslist. Het CDA heeft overal zijn tentakels erin, volgens mij is dat gewoon partijpolitiek.

Hebben jullie dat gelezen van die beloning van een topman regio Sittard? Onlangs is de heer Ton Lensen aangesteld als kwartiermaker voor de Westelijke mijnstreek. Lensen is tot eind 2010 voor 2 dagen per week aangenomen. Hij ontvangt hiervoor 1600 euro per dag. Terecht dat de gewone mensen er kwaad om worden, en dat men zegt, het zijn zakkenvullers! Vele mensen kunnen nauwelijks de eindjes aan mekaar vast knopen, en deze man verdient 1600 per dag.

SP-statenlid Thijs Coppus heeft hier woedend op gereageerd. Hij noemde het belachelijk, want het gaat om gemeenschapsgeld. Zo is het, Thijs.

Door de SP zijn er al talrijke voorbereidingen getroffen voor de verkiezingen. De borden liggen klaar, 45.000 krantjes liggen klaar. Valt ook op, dat de websites van de SP steeds meer bezocht worden, zal nog meer worden.

De SP-kraam is prachtig geworden, ziet er leuk en modern uit. Daar vallen wij ook mee op. Waarschijnlijk komt er een aparte gast bij. Bedankt, Hilde en Nico! De andere leuke dingen komen ook aanzetten. Natuurlijk, het is ook serieus, we moeten de grootste blijven.

Het belangrijkste is met de mensen praten. Dat is hard werken, maar daar zijn we niet bang voor, waarom zouden we bang zijn voor de kiezers? We hebben geen leugens nodig.

De verkiezingen beginnen steeds meer leuker te worden, maar ook grimmiger. De bloedhonden staan klaar, maar de karavaan gaat verder.

Frank en ik hebben heel wat borden geplakt en er draad in gedaan. Het affiche ziet er goed uit, wie ene wilt hebben die kan deze ophalen bij het SP-huis. Kom halen! De koffie staat klaar. De zolder staat vol met materiaal. Ja, we zitten niet stil als SP, maar dat zijn we gewend.

Minister Verhagen wil niet bezuinigen op defensie. Langzamerhand zou je je afvragen, of we niet de zoveelste staat van de VS zijn.! Volgens mij is dat een soort roeping van het CDA. Balkenende heeft eens gezegd: het is een roeping dat hij minister-president is.

Als hij dat meent, dan vraag ik mij af, of hij er ook zelf over heeft nagedacht?

Hartelijke groet, Ben Tarici