Week van Ben

18 april 2010

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal in en rond het SP-huis gebeurde.

Hier ben ik weer!

Gelukkig komt het mooie weer aanzetten, dan is het prettiger campagne voeren. Verheug me erop, altijd leuk! Dan kunnen we de mensen uitleggen waarom zij niet op de rechtse partijen moeten stemmen.

Hoelang zijn we al niet aan het bezuinigen? Als het 'goed gaat' moeten we bezuinigen voor als het slecht gaat, als het slecht gaat moeten we bezuinigen omdat het slecht gaat. Zo kan ik er nog een paar!

Na het 'zoet' komt het zoutzuur! Men komt altijd met hetzelfde verhaal. Is het dan gek dat de mensen zich van de politiek afwenden?

Als je als gewone man of vrouw een beetje nadenkt, dan weet je dat het niet klopt. Het is ook frappant dat het altijd mensen zijn die zelf goed zitten, die voor hervormingen zijn van ons sociaal stelsel. Sommigen voelen dat gewoon als diefstal. En dat in een van de rijkste landen ter wereld.

Ik heb een voorstel: wachtgelden afschaffen!
Geen wachtgeld maar in de WW !

Als mensen het niet eens zijn met de verhoging van de eigenbijdrage- eigen risico en verhoging van de zorgpremie, dan moeten ze SP stemmen. Zo niet, dan ben je een dief van je eigen beurs. Ik voer vaak gesprekken met mensen in Hoensbroek, men is woedend. Ik zeg dan: op de SP stemmen!

Veel partijen hebben ook een dubbele agenda. Wij hebben een kraakhelder programma. Laat de rijken maar betalen, de armen kunnen het niet meer.

Afgelopen week was ik bij de gemeenteraadsvergadering. Jordy Clemens is een nieuw raadslid sinds de verkiezingen, en deze week zijn Sedai Bayraktar en Olivia Mous geinstalleerd als nieuwe raadsleden, ik verwacht er veel van.

Het CDA op een na de grootste partij, wil geen verantwoordelijkheid nemen als voorzitter van een commissie. Men houdt zich vast aan Hummel. De VVD wil geen wethouder leveren voor een paar honderd euro per maand minder. "Kwaliteit moet betaald worden," zeiden ze. Maar ja, het is bekend, de VVD meet alles aan geld, kijk maar naar de banken.

Hummel was ook weer op dreef, altijd hetzelfde ritueel. Heeft niet door dat hij zichzelf voor schut zet. Sajjad Rahnamai zou niet misstaan bij de VVD. Dat het bestuur van Groenlinks in Heerlen zich dat laat gevallen, snap ik echt niet. Die man is werkelijk een aanfluiting, als hij links is dan ben ik Karl Marx!

De nieuwe burgemeester daar verwacht ik wel wat van, een goede keus is dat.

Binnenkort ligt het SP-huis weer vol met materiaal: affiches, sponsen, platen en ander campagnemateriaal: 60.000 kranten. Het wordt alsmaar voller en gezelliger, we hebben een vrolijk team dat van aanpakken weet. Er komt ook een flinke scheut humor en een leuke campagne aanzetten.

Met vriendelijke groet,
Ben Tarici