Verkiezingsprogramma Limburg: Nieuwe Kracht!

1 december 2010

Verkiezingsprogramma Limburg: Nieuwe Kracht!

De Limburgse SP heeft haar verkiezingsprogramma gepresenteerd. Het programma, Nieuwe kracht!, laat zien dat het hoog tijd is voor een frisse wind door het provinciehuis. "De SP gaat de strijd aan tegen de arrogantie van de macht. Het is tijd voor de SP in het provinciebestuur," aldus lijsttrekker Thijs Coppus.

Kern van het programma van de SP is de menselijke maat. De partij wil dat Limburgers meer invloed krijgen bij grote besluiten zoals de aanleg van wegen, ook gedwongen herindelingen zijn als het aan de SP ligt voortaan verleden tijd. Bovendien gaat de SP in de provincie gewoon door met de strijd tegen vriendjespolitiek en 'Sinterklaasgedrag'.

Coppus: "Het programma van de SP is vooruitstrevend, optimistisch en financieel haalbaar. Sterker nog, als het programma van de SP wordt uitgevoerd hoeft de provinciale wegenbelasting niet te worden verhoogd en houdt de provincie jaarlijks miljoenen over. De SP kiest niet voor asfalt en prestigeprojecten, maar voor goed openbaar vervoer, duurzame energie en een gezonde economie."

Download hier het verkiezingsprogramma van de SP.