Donner en zijn 120 euro huurverhoging, hoeveel Heerlenaren zijn de pineut?

28 maart 2011

Donner en zijn 120 euro huurverhoging, hoeveel Heerlenaren zijn de pineut?

Minister Donner van wonen wil het puntensysteem voor het bepalen van de huur van een huurwoning in de publieke sector aanpassen. Volgens het Parool komt het systeem neer op een huurverhoging van ruim 120 euro voor een groot aantal huurwoningen van mensen met een smalle beurs. 28.000 van de 200.000 Amsterdamse sociale huurwoningen zou zelfs de grens van de zogenaamde 'vrije' sectorwoningen overstijgen. De huurdersvereniging Amsterdam spreekt van een bottebijl-constructie. De SP vreest dat duizenden Heerlenaren getroffen worden en stelt vragen aan het Heerlense stadsbestuur.

De SP in Heerlen wil van het Heerlense stadsbestuur weten hoeveel Heerlenaren de pineut zijn en wat de gevolgen van de koers van Donner voor de stad is. "Hier moeten wij heel snel het fijne van weten. Het lijkt er namelijk op dat de koers van Donner zeer slecht uitpakt voor veel mensen in onze stad en regio. Een huurexplosie die inslaat als een bom in de smalle beurzen. Dat is een oorlogsverklaring van Minister Donner aan duizenden Heerlenaren." zegt Ron Meyer van de SP.

De vragen aan het College van B&W in Heerlen kun je hier lezen.