Brede politieke steun voor WSW-actie

5 juni 2011

Brede politieke steun voor WSW-actie

Het actiecomite 'Respect voor de WSW' is op dreef. De Ketting van Solidariteit groeit nog elke dag. Afgelopen week waren actievoerders onder andere actief voorafgaande aan de gemeenteraadsvergadering. "We hebben alle raadsleden en collegeleden gevraagd om een Werkhandschoen te ondertekenen. De overgrote meerderheid heeft dat gedaan. En dat is goed!" zegt initiatiefnemer en SPer Dominique Ducornez.
De weigerachtige houding van een enkeling kon het goede gevoel niet doorbreken.

Burgemeester Paul Depla (links) tekent een Werkhandschoen ter ondersteuning van de actievoerende WSWers.

Dat de VVD zich niet snel tegen het Bestuursakkoord- ook wel het VVD-akkoord genoemd (waarin de vreselijke bezuinigingen over de schutting naar de gemeenten worden gegooid) is niet schokkend. Des te opmerkelijk was de weigering van CDAer Hannie Heine en lokalo Roel Leers ("Ze moeten eerst maar eens bij Licom die 12 miljoen wegwerken"). Leers liet een maand geleden al weten dat de bezuinigingen nu "eenmaal de realiteit zijn" en "er bekeken moet worden hoe het slimmer kan". Leers zegt met grote regelmaat voor Heerlenaren op te komen. Nu laat hij duizenden Heerlense gezinnen keihard in de steek.

Heerlen komt met de voorstellen in het Bestuursakkoord jaarlijks minstens 6 miljoen tekort op de Sociale Werkvoorziening.

Een Werkhandschoen ondertekenen en de Ketting van Solidariteit vergroten? heerlen@sp.nl of bel met Dominique Ducornez: 06-44784122 of met het SP-huis: 045-5725777