Emile Roemer: Vandaag komt het er op aan, ga stemmen!

12 september 2012

Emile Roemer: Vandaag komt het er op aan, ga stemmen!

Vandaag komt het er op aan. Vandaag bepaal jij of we linksaf of rechtsaf slaan. Het zijn hele belangrijke verkiezingen waarin bepaald wordt hoe Nederland de crisis gaat bestrijden. Ik hoop dat ik kan rekenen op je stem. Nu meer dan ooit is een grote SP hard nodig. Laat daarom je hart door je stem spreken. Stem tegen rechtsom of gokken met Samsom en voor de samenwerking linksom.

Stem voor de flexwerkers die echt werk willen en geen pulpbaan. Stem voor de zorgwerkers en patienten, die geen marktwerking maar goede zorg willen. Stem voor de mensen in de sociale werkplaatsen, die eerlijk loon verdienen voor werken naar vermogen. Stem voor de onderwijzers en leraren die geen prestatieloon en bureaucratie maar een goed loon en kleine klassen willen.

Ik vraag het jou. Stem voor de bouwvakkers die meer werk en goede ontslagbescherming nodig hebben. Stem voor onze theaters en de muzikanten die hart hebben voor onze cultuur. Voor de politieagent die geen nullijn verdient maar juist meer collega s en minder bureaucratie. Stem voor al die mensen die sociaal uit de crisis willen en geen nieuwe avonturen over rechts.

Steeds meer mensen vertrouwen op de SP en geven ons hun stem. Ik hoop dat jij dat vandaag ook doet. We hebben Samsom en Rutte gisteren samen gezien: ze zitten al bij elkaar op schoot, het is ouwe jongens krentenbrood. Wie echt linksaf wil moet voorkomen dat de PvdA net als onder Paars en net als in 2006 rechts aan een meerderheid helpt. Voorkom dat je volgende week moet zeggen: "Zijn wij er weer ingetuind".

Nu komt het erop aan: stem de SP de regering in!

Emile Roemer