h

Suikerspin tegen al die zuurheid

19 februari 2014

Suikerspin tegen al die zuurheid

Heerlen is niet te koop. Wat zoets tegen al die zuurheid.

De Heerlense SP heeft vastgoedbaas Jos van de Mortel een grote Suikerspin aangeboden. Van de Mortel en warenhuiseigenaar Paul Berden voeren een dure en negatieve advertentiecampagne om de verkiezingen in Heerlen naar hun hand te zetten.
“Heerlen is niet te koop. Gebruik uw geld liever positief.”

Heerlen is niet te koop
Meyer ving Van de Mortel op voor de tv-studio na afloop van een debat bij L1LAAT en gaf hem een grote plakkerige suikerspin. “Wij Heerlenaren laten ons niet de wet voorschrijven door een vastgoedbaas uit Amsterdam en een warenhuiseigenaar uit Noord-Limburg. De democratie van Heerlen is niet te koop. Gebruik uw geld liever positief.”

Huurverlaging
Van de Mortel en Berden maken zich in hun advertentiecampagne druk over leegstand. Ze vinden dat er geen nieuwe ontwikkelingen moeten plaatsvinden. Opvallend is dat zij zelf eigenaar zijn van leegstaande panden. Van de Mortel bezit tientallen panden in de Saroleastraat, de Schinkelstraat, de Bongerd, een groot deel van de Promenade en de
Honigmannstraat. Winkelcentrum de Bongerd en een enorm complex in de Schinkelstraat staan grotendeels leeg. “De eigenaren van leegstand verwijten de gemeente dat er leegstand is. Dat is op z’n zachtst gezegd nogal opmerkelijk.

Kunt u die tienduizenden euro’s niet beter in huurverlaging steken?”

Suikerspinnen-offensief
“Wat zoets tegen al die zuurheid. Desnoods een kar vol
suikerspinnen.” Meyer belooft een SP-suikerspin voor iedere nieuwe negatieve advertentie. “Een paginagrote advertentie kost zo’n 10.000 euro per keer. Er verschenen er al 2. Onze suikerspin kost 1 euro 50.
Bij iedere nieuwe zure oprisping zal ik opduiken met suikerspinnen. Totdat het beschadigen van Heerlen stopt.”

Van de Mortel nam de Suikerspin aan en beloofde met zijn kompaan te zullen overleggen.

U bent hier