Er is genoeg voor iedereen!

19 januari 2015

Er is genoeg voor iedereen!

Foto: Dominique Ducornez / kloppen in Molenberg januari 2015

De mensen met de hoogste inkomens profiteren bijna vier keer zoveel van toeslagen zoals zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag, kindgebonden budget en hypotheekrenteaftrek. Tegelijkertijd wordt er enorm bezuinigd op zorg, sociale zaken, onderwijs en de kinderopvang. Daar lijden vooral de mensen met lagere inkomens onder! Daarom wil de SP een Miljonairsbelasting!

De sterkste schouders kunnen immers zwaardere lasten dragen. 10% van de Nederlanders heeft meer dan 61% van het totale vermogen in ons land. Daarom vindt de  SP dat de belasting van de allerrijksten iets verhoogd moeten worden. Dat kan leiden tot minder bezuinigingen.

De SP voert nú actie tegen de groeiende inkomensongelijkheid. In Heerlen betekent dit dat we weer in de wijken langs de deuren gaan en in de stad staan  om iedereen die we tegen komen te vragen onze petitie voor het invoeren van een Miljonairsbelasting te tekenen.

Daarnaast kunt u de petitie digitaal tekenen! Doe dus met ons mee: ga naar www.heerlen.sp.nl/form/er-is-genoeg-voor-iedereen  en onderteken de petitie vóór de Miljonairsbelasting en vóór een eerlijkere verdeling.

Meer informatie vindt u ook op: https://sp.nl/nieuws/2014/11/er-is-genoeg-voor-iedereen

Foto: Dominique Ducornez / er is genoeg voor iedereen januari 2015