Debat over ongelijkheid: een inspirerende avond!

27 september 2015

Debat over ongelijkheid: een inspirerende avond!

Foto: Jacques Bergevoet

De zaal van de Multifunctionele Accomodatie van Bekkerveld was tot de nok gevuld op 25 september. Ron Meyer,  Peter Mertens,  Emile Roemer en Myrthe Hilkens spraken er met elkaar en met de ruim 150 aanwezigen over Ongelijkheid en de Miljonairsbelasting. De zeer geslaagde avond werd opgeluisterd met zang en muziek, uitgevoerd door singer-songwriter Calien Eurlings.

Hoewel de onderwerpen die aangesneden werden divers waren (van de Woningnood, de Zorg, Europa en de crisis in Griekenland tot de huidige Vluchtelingenproblematiek) kenden ze ook een rode draad die door de drie sprekers ieder vanuit een ander perspectief werd belicht: hoe kunnen we onze maatschappij op een rechtvaardige en geloofwaardige manier in richten; welke rol speelt de politiek daarin maar ook: welke rol speelt ieder mens daarin?

Foto: Jacques Bergevoet
Om dat voor het onderwerp "Miljonairsbelasting" vanuit Heerlen verder vorm te geven, werd aan het einde van de avond het eerste comité "Haal het Geld Waar het Zit" opgericht. Aanwezigen werden opgeroepen om met de SP mee te denken hoe dit thema verder uit te werken.