Ron Meyer wil voorzitter van de SP worden

18 september 2015

Ron Meyer wil voorzitter van de SP worden

"AANVALLEN EN WINNEN"
Heerlens SP-fractie- en afdelingsvoorzitter Ron Meyer (33) wil voorzitter van de landelijke partij worden. Hij is net als kamerlid Sharon Gesthuizen kandidaat.

Meyer wil dat de partij meer gaat "aanvallen om te winnen".
Ron Meyer is 13 jaar actief voor de SP in Heerlen.
Hij was actief in de Hulpdienst, buurtacties in onder meer de Passart en Hoensbroek, Het Rode Mannetje en als afdelings- en fractievoorzitter.
De afgelopen 10 jaar werkte hij als vakbondsbestuurder bij de FNV waar hij grote  stakingen en acties met schoonmakers, distributiewerkers en werkende jongeren aanvoerde.
"Onze partij heeft alles in huis om waarden als solidariteit, menselijke waardigheid en gelijkwaardigheid leidend te laten zijn. Maar dan zullen wij nóg meer mensen moeten organiseren, de buurten in en èchte overwinningen boeken. Ik geloof dat de nieuwe voorzitter geworteld moet zijn in het afdelingswerk"

De afdeling Heerlen steunt Meyer's kandidatuur vol overtuiging. Ook het partijbestuur van de SP, evenals de speciale congrescommissie, heeft zich in de voordracht voor een nieuw partijbestuur unaniem uitgesproken voor Ron Meyer als de nieuwe partijvoorzitter.