ZORGEN OVER AKERSTRAAT-NOORD

1 april 2016

ZORGEN OVER AKERSTRAAT-NOORD

Door de komst van de Buitenring verandert er ook het nodige voor de Akerstraat-Noord in Hoensbroek.  De verwachting is dat de verkeersdrukte er nog verder zal toenemen. De mensen van het - druk bezochte – Gezondheidscentrum Hoensbroek-Noord maken zich zorgen over hun bezoekers.

Zij hebben zo´n 5.000 patiënten die vaak over moeten steken zoals naar de recht tegenover hen gelegen apotheek. Bovendien ligt aan deze drukke straat ook nog het Zorgcentrum Emmastaete.
Ook de ondernemers aan de Akerstraat/Noord maken zich zorgen over hun toekomst. Wat betekent deze toenemende drukte voor de bereikbaarheid van hun winkels? Zij vinden dat er een visie moet komen, niet alleen over de doorstroming van het verkeer maar ook over een veilige bereikbaarheid van de voorzieningen, parkeren en de leefbaarheid van de straat. SP-raadsleden Wim van Kempen en Hilde Leeman hebben deze kwestie aangekaart bij wethouder Aarts. Hij zou  snel weer in gesprek gaan met partijen.  Van Kempen en Leeman volgen de zaak op de voet.