Heerlerbaan: kernteam haalt steunbetuigingen op voor Nationaal Zorgfonds

8 oktober 2016

Heerlerbaan: kernteam haalt steunbetuigingen op voor Nationaal Zorgfonds

Foto: Dominique Ducornez

Vanmiddag gingen leden van het kernteam en van de fractie opnieuw op pad om steunbetuigingen op te halen voor het Nationaal Zorgfonds. Deze keer werd bezoekers van het winkelcentrum in Heerlerbaan gevraagd hun steun te betuigen voor een Nationaal Zorgfonds zonder eigen risico en met een gelijk basis gezondheidspakket voor iedereen.

Bezoekers gaven vaak aan het huidige systeem een ramp te vinden. Mensen lopen aan tegen het hoge bedrag aan eigen risico maar ook tegen het gegeven dat de gezondheidszorg sinds de marktwerking achteruit is gegaan. Gezondheidszorg zou aan iedereen op gelijke wijze dienen te worden verstrekt, zo luidde de mening van veel van de mensen die we spraken. Het wordt beschouwd als een basisrecht waar niet op beknibbeld mag worden.

Veel van hen spraken dan ook de hoop uit dat dit voorstel door de politici in den Haag omarmd wordt en dat het plan om tot een Nationaal Zorgfonds te komen daarna concreet uitgewerkt en op korte termijn ingevoerd zal worden.