Kloppen in Landgraaf: de buurt in!

19 december 2016

Kloppen in Landgraaf: de buurt in!

Foto: Dominique Ducornez

Afgelopen zaterdag klopten 10 activisten uit Landgraaf en Heerlen zij aan zij aan de deuren in Landgraaf. Ze gingen er het gesprek over de herindeling aan met ieder die open deed en werden vaak warm ontvangen.

Net als vorige week bleken redelijk wat mensen niet geheel op de hoogte van de stand van zaken rondom de herindeling of hadden zich nog geen mening gevormd. Onderwerpen die ook nu weer aan bod kwamen weken weinig af van die welke we al kenden: mensen willen toch vooral graag dat de voorzieningen in de eigen wijk behouden blijven en willen voor het bestuurlijke loket niet helemaal naar Heerlen te hoeven reizen. En als blijkt dat dit zaken zijn die zowel in de aanbevelingen van de onderzoekscommissie als in de praktische uitwerking hiervan van de colleges van B&W terug te vinden zijn, dan voelen mensen zich begrepen en gehoord. Dan blijkt al heel snel dat er ook begrip is voor de meerwaarde die het samenvoegen van Landgraaf en Heerlen heeft.

Donderdag 22 december zal over dit onderwerp zowel in Landgraaf als in Heerlen een commissievergadering plaats vinden. Voor wie hierbij wil zijn, is er een plek op de publieke tribune van de raadszalen. In Heerlen begint deze commissievergadering om 19:00 uur.

Heeft u gedachten, opmerkingen, aandachtspunten met betrekking tot de voorgestelde herindeling? Laat het ons weten via: heerlen@sp.nl