BELASTINGAANGIFTE

1 februari 2017

BELASTINGAANGIFTE

Foto: SP

Al vele jaren biedt de SP hulp en advies voor iedereen, ook bij de belastingaangifte. Rond deze tijd van het jaar wordt het wel altijd heel erg druk, het is daarom belangrijk dat u een afspraak maakt. Ook vragen wij uw begrip als we u niet altijd meteen kunnen helpen. Dat komt omdat u niet de enige bent die hulp vraagt!

Wij helpen niet alleen onze leden. Ook niet-leden willen wij van dienst zijn. Leden worden vanaf 1 maart geholpen met het invullen van de Belastingaangifte. De Belastingsdienst maakt pas vanaf die datum de aangifte informatie 2016 bekend. Voor niet-leden geldt echter dat ze pas na 1 mei geholpen worden. Daarom zullen niet-leden die bij de hulpdienst aankloppen voor hulp bij het invullen van de Belastingaangifte 2016, bij de Belastingdienst uitstel oor hun aangifte moeten aanvragen. Dat kan vanaf 7 februari eenvoudig via de website van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/belastingaangifte/belastingaangifte

Bent u lid, dan kunt u hiervoor nu al een afspraak via e-mail hulpdienstheerlen@sp.nl maken; vermeld dan uw naam, adres, telefoonnummer en lidnummer. U wordt dan snel terug gebeld.

Wilt u telefonisch een afspraak maken, dan kunt u dit vanaf zaterdag 25 februari doen op nummer 045-5725777. U kunt hiervoor op woensdagavond tussen 19.00 uur en 20.00 uur en op zaterdagmorgen tussen 10.00 en 11.00 de medewerkers van de hulpdienst bereiken.

Maakt u gebruik van de hulp van de Hulpdienst bij het invullen van uw Belastingaangifte 2016, dan is het goed te weten dat u hiervoor onderstaande documenten nodig heeft:

• BSN
  • DigiD code
  • jaaropgaven 2016
  • ontvangen en betaalde partner-alimentatie
  • voorlopige aanslagen 2016
  • alle belastingbrieven vorig jaar  -  vooral de laatste aanslag 2015!
  • kosten hypotheek
  • onroerend-goedbelasting OZB peildatum 1 januari 2015
  • overzicht van zorgverzekering 2016 (eigen bijdrage), indien mogelijk alvast uitgeprint
  • uitgaven ziektekosten (zoals medicijnen, tandarts, e.d)
  • hulpmiddelen (zoals gehoorapparaat, schoenen, e.d.)
  • mogelijk dieet (voor welke ziekte gebruikt u dit), indien afgelopen periode door de belastingdienst geaccepteerd! Een dieetverklaring 2016 is in het SP-huis op te halen.
  • bankrekeningen, indien vermogen meer dan € 24.437 per persoon
  • kopie aangifte 2015

Vriendelijk verzoek aan iedereen om de kosten van medicijnen en de gemaakte kilometers zelf al op te tellen!