Regioconferentie SP Limburg

22 april 2017

Regioconferentie SP Limburg

Foto: Dominique Ducornez

Vandaag vond in de ECI-cultuurfabriek in Roermond, de regioconferentie Limburg plaats. Een 80-tal vertegenwoordigers van de verschillende SP-afdelingen werden er bijgepraat over dat wat de Statenfractie in het Limburgs parlement tot nu toe verwezenlijkt heeft en welke thema's daarbij leidend waren. Daarnaast werd Hilde Leeman gekozen tot nieuwe regiovertegenwoordiger voor Zuid-Limburg. Centraal stond tijdens deze regioconferentie echter de nieuwe buurtcampagne waarbij ernaar gestreefd wordt om de komende periode 1.000.000 mensen in buurten in het hele land te spreken en samen met hen acties op te zetten.

Op deze manier willen we samen met buurtbewoners onderzoeken welke thema's in de wijken, in de buurten spelen zodat we samen naar oplossingen kunnen zoeken. Zo willen we bereiken dat wijken meer leefbaar worden en buurtbewoners de regie over hun directe leefomgeving terug krijgen. Als voorbeeld van zo een geslaagde buurtcampagne werd de actie rondom de Kasteellaan naar aangehaald en toegelicht door Yolanda Claessens.

Foto: Jeremy