Speelveldje Molenberg: kattenbak, NEE!; speeltuintje, JA!

13 mei 2017

Speelveldje Molenberg: kattenbak, NEE!; speeltuintje, JA!

Foto: Sedayi Bayraktar

Vanmiddag namen wethouder Aarts en wethouder Clemens in Molenberg uit handen van zo'n 30 ouders en kinderen uit de buurt, brieven en tekeningen in ontvangst. Hiermee wilden ze aan het stadsbestuur duidelijk maken dat de huidige speelplek aan de Potgieterstraat geen goede plek voor kinderen is. Vandaag voerden zij hierover het woord en vroegen ze om een schone én minder saaie speelplek voor alle kinderen uit de buurt. Belangrijk pijnpunt hierbij is het gegeven dat de speelplek nu, eerder op een kattenbak lijkt dan op een fijne plaats om te spelen. Het zand is namelijk erg vervuild.

Foto: Sedayi Bayraktar
Om te benadrukken hoe belangrijk zij een schone speelplek vinden, maakten de aanwezige kinderen vandaag ter plekke brieven en tekeningen die ze aan de wethouders overhandigden. SP-raadslid Olivia Mous vatte aan het einde van de actie de afspraken samen: "de  wethouders hebben toegezegd dat er binnen 4 weken uitsluitsel komt over wat er mogelijk gedaan kan worden. Zo zal er onder andere werk gemaakt worden van het opruimen en schoon maken van de huidige speelplek en wordt het vieze zand vervangen door rubberen tegels. De kinderen kunnen dan weer veilig en schoon spelen. Buurtbewoners hebben aangeven bij het onderhoud van de speelplek een rol te willen spelen. Tot slot zal er namens de buurt een brief aan Wonen Zuid geschreven worden waarin gevraagd wordt om ondersteuning bij de aanpak van het speelpleintje."