Coalitievorming Heerlen van start: Eerste gesprekken gevoerd, dinsdagavond eerste conclusies

26 maart 2018

Foto: jordy clemens

Na de gemeenteraadsverkiezingen heeft de SP als grootste partij het initiatief genomen voor de vorming van een nieuwe coalitie en een nieuw college. De eerste stap hierin was dat afgelopen vrijdagmiddag vertegenwoordigers van alle nieuwe raadsfracties zijn uitgenodigd voor afzonderlijke gesprekken met de SP.

In deze gesprekken ging het over hoe de verschillende partijen de uitslag duiden en hoe zij aankijken tegen een nieuwe coalitie. Met uitzondering van de Stadspartij zijn alle partijen op deze uitnodiging ingegaan.

In een openbare bijeenkomst, waarvoor alle nieuwe raadsleden zijn uitgenodigd, zal de SP dinsdag delen wat de resultaten van de gesprekken zijn en tot welke voorlopige conclusies dat leidt. Deze bijeenkomst vindt plaats op dinsdag 27 maart om 17.00 uur in de raadzaal (voorafgaand aan de laatste vergadering van de oude gemeenteraad). Belangstellenden zijn van harte welkom deze bijeenkomst vanaf de publieke tribune te volgen.