Ganzeweide weer veilig!

19 juli 2018

Ganzeweide weer veilig!

Foto: SP

Tijdens een deur aan deur actie in Heerlerheide en Rennemig , bleek dat de verkeerssituatie in deze delen van Heerlen als ronduit gevaarlijk en alarmerend wordt gezien. Mede door een dodelijk ongeval in 2017 kwam de Ganzeweide als het meest urgente probleem naar voren. De SP vond het daarom tijd voor een passende actie waarbij de focus op de situatie in de Ganzeweide lag.

In dat kader zijn de afgelopen weken buurtbewoners en SP’ers de straat op gegaan om folders uit te delen en handtekeningen op te halen. De waardering voor deze actie was groot onder de buurtbewoners en de respons was overweldigend. In totaal steunden 283 inwoners de actie met hun handtekening. Een succes!
Dit is, wat de actieve buurtbewoners en de SP betreft pas het begin. De handtekeningen zullen aan de verantwoordelijk wethouder overhandigd worden en we verwachten dat deze op basis van dit signaal gepaste maatregelen zal nemen om de huidige onveilige situatie op de Ganzeweide op te lossen.

We houden u op de hoogte van het vervolg van deze actie.