Stem voor de Rooie Reus prijs 2019!

19 november 2019

Stem voor de Rooie Reus prijs 2019!

Foto: I, Tijkools / wikipedia

Elk jaar looft de SP de Rooie Reus-prijs uit, bestemd voor een persoon of een groep die strijdt tegen groot of klein maatschappelijk onrecht en voor een betere samenleving. Doorzettingsvermogen en creativiteit tellen zwaar mee bij de beoordeling van kandidaten door een jury, die ook oog heeft voor de belangeloosheid en voor de bereidheid je voor anderen in te zetten. Dat is allemaal in de geest van de historische 'Rooie Reus' Dirk de Vroome (1925 - 1986) die in de tweede helft van de 20ste eeuw een ware schrik was voor arrogante autoriteiten en een helpende hand voor mensen in nood.
Dit jaar nomineert de Rooie Reus-jury, op basis van aangedragen kandidaten, de volgende drie groepen voor de Rooie Reus-prijs 2019:

• Earth Strike, basisbeweging voor onmiddellijke klimaatactie door overheden en bedrijven
  • Follow the Money, platform voor onderzoeksjournalistiek in dienst van de samenleving
  • Leraren in Actie, vakbond voor en door leraren in voortgezet en primair onderwijs

Aan jou de keuze wie de uiteindelijke Rooie Reus van 2019 wordt. Ga naar rooiereus.nl, lees daar de jury-rapporten over de genomineerden, breng je stem uit, en toon je respect voor alle dappere strijders tegen groot en klein maatschappelijk onrecht en voor een betere samenleving!

Stem nu!

Met vriendelijke groet,