MOLENBERG: “GEDEPUTEERDE BRUGMAN, GEEF ONS DE BUS TERUG!”

1 juli 2020

MOLENBERG: “GEDEPUTEERDE BRUGMAN, GEEF ONS DE BUS TERUG!”

Foto: Jeroen Hendriks

Bewoners van de Molenberg voeren met steun van de SP actie voor terugkeer van de bus. Ruim 40 Molenbergers kwamen ondanks de regen en Corona-regels naar de plek waar ooit een bushalte was. Tientallen anderen waren er online bij. De actiebereid groeit met de week. Gedeputeerde Carla Brugman nam dinsdagavond via Zoom honderden steunbetuigingen in ontvangst.

Bus weg, treinstation Kissel dicht
Sinds treinstation De Kissel gesloten is, is dit deel van de Molenberg slecht met het openbaar vervoer bereikbaar. Er wonen veel ouderen en mensen met vitale en cruciale beroepen. Er liggen drie zorgcentra en een medisch centrum. “Volgens de regering zijn zorgverleners, kassières en buschauffeurs onmisbaar voor ons land. De Molenberg zit er vol mee. Een buurt met onmisbare beroepen mist op dit moment goed openbaar vervoer. Dat gaan wij met z’n allen rechtzetten!” zegt SP-raadslid Anita Hendriks-Berg

Gedeputeerde: september meer duidelijk
“We stellen in september al een nieuw vervoerplan vast voor 2021. Wellicht dat we dit daarin kunnen meenemen. Ik kan niets toezeggen, maar het signaal is duidelijk.” zei provinciaal verantwoordelijke, Gedeputeerde Carla Brugman. Als ze in Maastricht niet naar de Molenberg luisteren, dan gaat de Molenberg naar Maastricht, gonst het inmiddels onder de actievoerders.

Eerder al was de petitie aangeboden aan de Heerlense verkeerswethouder Charles Claessens (CDA), die de actie steunt, evenals woningcorporatie Wonen Zuid. De Heerlense SP voerde eerder al met succes actie voor terugkeer van de pinautomaat op de Molenberg en voor een betere busverbinding in een deel van Heerlerbaan.

Meedoen met de Molenberg en de SP?

Bel of WhatsApp:

Anita Hendriks-Berg, 06-19866689