SUPERMARKT IN ZESWEGEN MOET BLIJVEN! Deel 2.

25 april 2021

SUPERMARKT IN ZESWEGEN MOET BLIJVEN! Deel 2.

Foto: SP

Op 3 maart 2021stond er een bericht in DeLimburger waarin plannen van Aldi om de supermarkt in  Zeswegen-Nieuw Husken te sluiten, uit de doeken werden gedaan. De organisatie wil zich in de voormalige Loven-garage aan de Palemigerboord verstigen. Ook
woningcorporatie Weller zou positief zijn over dat plan. Samen met
wijkbewoners kwam de SP in actie.

Er wonen veel oudere mensen in Zeswegen en Nieuw-Husken voor wie een supermarkt in de directe nabijheid, heel belangrijk is. Bovendien is het centrum van Zeswegen (een supermarkt, een friture en twee winkels) belangrijk bindweefsel van de buurt. Het vertrek van de Aldi kan zomaar de doodsteek voor dit centrum zijn. Reden genoeg dus voor de SP Heerlen om samen met de bewoners in actie te komen!

De afgelopen 2 maanden zijn de Heerlense SP-ers huis-aan-huis met zoveel mogelijk buurtbewoners in gesprek gegaan. De betrokkenheid van de bewoners is groot, de supermarkt is enorm belangrijk in de buurt. Dat blijkt ook uit het aantal ondertekende petities, we groeien gestaag richting 700 handtekeningen. En daar blijft het niet bij. We gaan ook de komende
weken verder met het organiseren van buurtbewoners. Samen gaan we de strijd aan. Want de supermarkt in Zeswegen moet blijven!

Vele handen maken licht werk. Wilt u meehelpen? Stuur een mail naar Heerlen@SP.nl

Hier kunt u de petitie tekenen.