PrinsjesdagProtest

18 september 2022

PrinsjesdagProtest

Foto: sp

Wat was zaterdag een fantastische dag. Daar hebben we vanaf juni met z’n allen aan gewerkt. Met ruim 2500 mensen waren we in Den Haag om te demonstreren tegen de stijgende kosten en voor hogere inkomens. Met vele anderen zeggen wij: Nu is het genoeg! Pak de winsten en verlaag de rekening!

De afgelopen maanden stonden we op markten, bij mensen aan de deur, belden we steunbetuigers op en organiseerde we een aantal regionale bijeenkomsten en een koopkrachtsymposium. Allemaal om de druk op het kabinet Rutte te verhogen. Dinsdag presenteert het kabinet de plannen. Waar ze eerst zeiden dat er dit jaar niets meer mogelijk was, begint dat nu te schuiven. Natuurlijk helpen onze druk en mensen die in actie komen daarbij.

Er moet nu ingegrepen worden zodat mensen rond kunnen komen en niet verder in de problemen en armoede terecht komen. Daarom willen wij dat de energierekening gemaximeerd wordt en de energiebedrijven genationaliseerd worden, zodat de winst niet naar aandeelhouders gaat maar ingezet wordt om de energierekening te verlagen.

Nu eerst nagenieten van ons PrinsjesdagProtest en daarna verder!

Bekijk hieronder de aftermovie en deel deze op je sociale media