Vragen over Intercity
Vragen over Intercity
Onder het mom 'Beter te laat dan nooit'. De vragen werden reeds enkele weken geleden gesteld. Toch nu pas vermelding ervan op dit weblog: vragen over het inperken van de directe intercity-verbinding tussen Heerlen en Amsterdam.
- Bent u op de hoogte van het voornemen/de maatregel van NS om de rechtstreekse Intercity vanuit Heerlen naar Amsterdam in de avonduren te schrappen?
- Vindt u dat deze maatregel past bij goede openbaar vervoersmogelijkheden en ontsluiting vanuit Heerlen naar de rest van het land?
- Denkt u dat met het vervallen van onderdelen van het openbaar vervoer mensen gestimuleerd worden de auto te laten staan voor de trein?
- Vreest u niet dat hiermee het begin van het einde van de Intercity-status van Heerlen ingezet is?
- Bent u op de hoogte van de bezettingsgraad van de treinen in de avonduren? Zo ja, hoe ziet die er uit? Hoe is dat afgezet tegen andere eindstations van Intercity-verbindingen in de rest van het land?
- Hebt u reeds geprotesteerd of bent u voornemens te protesteren bij de NS tegen het vervallen van de rechtstreekse intercity in de avonduren?
- Hoe ziet de landelijke investering van 20 miljoen in de spoorlijn Heerlen-Sittard om treinen 90 seconden sneller te laten rijden in perspectief van het laten vervallen van de rechtstreekse intercity van Heerlen richting Amsterdam in de avond? Oftewel: moeten we blij zijn dat we 's avonds 90 seconden langer in Sittard op de Intercity kunnen wachten?
- Zie ook:
- Algemeen