h

Vragen over Intercity

28 augustus 2008

Vragen over Intercity

Onder het mom 'Beter te laat dan nooit'. De vragen werden reeds enkele weken geleden gesteld. Toch nu pas vermelding ervan op dit weblog: vragen over het inperken van de directe intercity-verbinding tussen Heerlen en Amsterdam.

- Bent u op de hoogte van het voornemen/de maatregel van NS om de rechtstreekse Intercity vanuit Heerlen naar Amsterdam in de avonduren te schrappen?
- Vindt u dat deze maatregel past bij goede openbaar vervoersmogelijkheden en ontsluiting vanuit Heerlen naar de rest van het land?
- Denkt u dat met het vervallen van onderdelen van het openbaar vervoer mensen gestimuleerd worden de auto te laten staan voor de trein?
- Vreest u niet dat hiermee het begin van het einde van de Intercity-status van Heerlen ingezet is?
- Bent u op de hoogte van de bezettingsgraad van de treinen in de avonduren? Zo ja, hoe ziet die er uit? Hoe is dat afgezet tegen andere eindstations van Intercity-verbindingen in de rest van het land?
- Hebt u reeds geprotesteerd of bent u voornemens te protesteren bij de NS tegen het vervallen van de rechtstreekse intercity in de avonduren?

- Hoe ziet de landelijke investering van 20 miljoen in de spoorlijn Heerlen-Sittard om treinen 90 seconden sneller te laten rijden in perspectief van het laten vervallen van de rechtstreekse intercity van Heerlen richting Amsterdam in de avond? Oftewel: moeten we blij zijn dat we 's avonds 90 seconden langer in Sittard op de Intercity kunnen wachten?

U bent hier