Week van Ben

20 oktober 2010

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, vertelt in een wekelijkse bijdrage wat er zoal in en rond het SP-huis gebeurde.

Beste mensen, hier ben ik weer!

Er zijn nu weer duizenden kranten uitgezet, deze worden goed ontvangen. We zijn ook de enige partij doe zoiets doet. Het kost wel veel energie om deze te bezorgen, maar ja, zonder de actieve leden doe je niets. Zoals ik eerder geschreven hebt, er komt nog veel meer aanzetten. Dit ultra- rechtse kabinet gaat ons veel werk bezorgen.

Met dit kabinet, met gedoogsteun van VVD-plus, is er grote kans dat de PvdA naar links wordt geduwd. Het maakt wel de politiek duidelijker, vind ik. Het CDA is zeer duidelijk in haar kontedraaierij, wat kan die partij ongelofelijk draaien: vandaag nee, morgen ja.? Gerd Leers heeft een post gekregen als minister, zeker een zoethoudertje omdat veel mensen in Limburg op de PVV hebben gestemd.

De oppositie in Heerlen heeft laten weten dat zij niet naar de begrotingsdebatten willen komen. Dat zou al veel tijd schelen, hoewel ze zich ook belachelijk zouden maken. Het is wel zo, als Hummel niet komt dan duren de begrotingsdebatten niet zo lang. Anderzijds, weglopers zijn sowieso verliezers.
Is dat soms jaloezie?

Of is het onkunde en niet fatsoenlijk uit de woorden komen? Het is zoasl Ron Meyer zegt: we zitten niet in de raad om zoete broodjes te bakken. Vroeger ging ik veel kijken en luisteren naar de raad maar ik besteed mijn tijd nu anders. Hier in het SP-huis en buiten is genoeg te doen, en het is nog leuk ook.

Binnenkort gaan we naar Passart -en Molenberg met de krant naar de mensen toe. Dat is het leukste aan politiek. Afgelopen zaterdag zouden we al naar de Passart gaan, maar de regen heeft ons gedwarsboomd.

Een paar dagen geleden zijn er twee postbodes aan de deur geweest, om te vragen naar Tribunes, daar staat een groot artikel in over de ?slachtpartij? onder de postbodes. Ik heb er een aantal meegegeven. In Zembla was een goede reportage te zien, dat ging over de schandalige bezuiniging in de postsector. Vaste postbezorgers die op de schopstoel zitten, moeten mensen opleiden die via een uitzendbureau binnen komen. Gekker kan het niet!

De uitzendkrachten moeten natuurlijk voor een lager uurloon werken.? Een van de vaste postbezorgers zei: wij moeten weg omdat de aandeelhouders meer winst willen maken. Een ander zei: op de werkvloer heersen angst en intimidatie tegen de werknemers. Het hele land gaat bijna naar de knoppen door de privatisering van publieke werken.

Je vraag je af, waar zijn de liberale partijen, waaronder de PVV, mee bezig? Er zou in het land een grote discussie moeten komen over de privatisering, voor veel mensen is het nog niet duidelijk.
Zeker, de SP is er allang mee bezig en is ook de enige die het heeft voorspeld. De SP heeft heir ook een heldere analyse in. Maar helaas hebben alle andere partijen, van Groenlinks tot de PVV ingestemd met de privatiseringen.

Met vriendelijke groet,
Ben Tarici