De Week van Ben

14 juni 2006

De Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Vorige week zaterdagmiddag stonden we bij het corio centrum met de actie: geen zuur maar zoet, compensatie moet! [Binnenkort komt er overigens een nieuwe actie.]

Het was en is behoorlijk warm maar toch weer aangenaam om met de mensen te praten, ik voel me, al zeg ik het zelf,als een vis in het water tussen de mensen. Over het compromisArcus hebben we geen negatief woord gehoord, de mensen zijn blij dat Arcus in Heerlen blijft. Velen begrijpen de moeilijkheid en vinden het compromis goed. "Heerlen kan deze klap er echt niet bij hebben" sprakeen meneer van middelbare leeftijd.Onderwijs en werkgelegenheidzijn inderdaadzeer belangrijk, zker voor Heerlen,er isimmers algenoeg verloren gegaan in Heerlen. Veel mensen vinden het erg goed dat Arcus niet de gehele uni-locatie op Terworm krijgt en dat de natuur gecompenseerd wordt.

Ik ben ook naar politiek caf Spraakwater geweest. Spraakwater is een politiek caf, op initiatief van de SP,maar van, vr en dooreen diversiteit aanpolitieke kleuren en standpunten.De 7e aflevering gisterenwas erg leuk: Republiek of Monarchie.Een intiatief als Spraakwaterzorgt voor betrokkenheid en houdtmensen in discussie en dus dynamisch.

Voor mij mag de SP ng actiever worden in de stad, zo zijn we ook groot geworden, moeten ook groot blijven. [Met alleen praten kom je erimmers niet.]

Volgende week ontvangen de leden en de nieuwe leden de tribune, het is opmerkelijk, er komen steeds meer leden bij.

In het SP-huis hebben we nu ook een nieuwe stofzuiger, de oude is kapot, de warmte is 'm te veel geworden. Over warmte en zomer gesproken. Het WK is in volle gang, ik hebvooral genoten van Tsjechi en Itali. Waar het nog warmer is?Het spreekuur loopt door in de zomer, omdat de problemen geen vakantie hebben. Ons spreekuurteam levert uitstekend werk!!

Voor de tweede keer heb ik het boek gelezen, van: Richard Michael Rossi. Het heet: Leven in de Dodencel. anklacht tegen de doodstraf en het Amerikaans rechtssysteem, een aangrijpend boek. Ik raad iedereen aan dit boek te lezen.

Hij zegt ook: De doodstraf is de perfecte moord. Laat dit nu eens de stelling zijn van deze Week van Ben. Wat vinden jullie?

Wens jullie nog veel warmte toe.

Tot in het SP-huis of in elk geval totde volgende Week van Ben!

De tomaten groeten,

Ben Tarici