Week van Ben

12 juli 2006

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

De week van Ben- UWV, vlaai en NU SP!
Het blijft voorlopig warm weer, dat betekent datiedereen er ookvoorlopig luchtig en zomersuitziet.
In Itali is hetzeer heet geworden dankzij de wereldtitel. Mooie taferelen in Rome. Afwachten of het zo mooi blijft als straks oa Juventus, Milan en Lazio naar de Serie B en Serie C (eerstedivisie en hoofdklasse) worden teruggezet.

Vorige week ben ik met Piet Brauer en Fer naar de rechtbank geweest, in Utrecht: Centrale Raad Van Beroep [CRVB]. In het verleden zijn voor heel wat oud-werknemers verkeerde dagberekeningen gemaakt door het UWV [Vroeger het GAK]. Daardoor hebben deze oud-werknemers een lagere wao-uitkering ontvangen, deze mensenhebben bijna allemaal bezwaar gemaakt en gelijk gekregen van de rechtbank.

Vele hebben daarna eenterechte nabetaling en een hogere uitkering ontvangen.n persoon kreeg duizenden euro's nabetaald. Het UWV heeft in het verleden (en nog steeds) wat afgeblunderd. Ja, die meneerhad een goede dag! Door het gat in de wao te ontdekken heeftadvocaat PietBrauer[Raadslid SP] een paar jaar terug het landelijke nieuws gehaald. Het voornaamste is echter dat de oud-werknemers gelijk hebben gekregen van de rechter. Het UWV blundert nu nog. Een juristegaf te kennendat het UWV een verkeerd bestand heeft gebruikt. Het is interessant om daarbij te zijn, vaak zijn deze zaken openbaar, zo ook in dit geval.

Zaterdagvond er een vergadering plaatsvan spreekuurmedewerkers en telefonisten mbt onze Hulpdienst. Het was leervolen gezellig. En: de vlaai smaakte bijzonder goed!Staat ook op de website! Kijk hier maar eens.
Lekker die vlaai!

Verder hebben weook nog wat affiches geplakt in de stad: NU SP!
Er liggen nog een aantal affiches in het pand, wie wil kan een affiche afhalen (leuk voor achter het raam of boven je bed). Op de vrije-meningsuitings-borden mogen ze geplakt worden.

Erzijn inmiddelsook radio- en tv-spots te luisteren en te zien.

Nu neem ik weer afscheid van jullie! Tot in het SP-huis of tot de volgende Week van Ben!

Tomaten groeten, Ben