Week van Ben

4 oktober 2006

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Zoals jullie kunnen zien op de website hebben we op Molenberg gestaan met Grijs op reis. Binnenkort zien jullie ook de andere partijen op straat, opeens komen zij ook aanzetten, je ziet ze de hele tijd niet, dan komen ze met beloftes. De verkiezingstijd is een gezellige tijd, maar tegelijkertijd de tijd van hypocrisie en ongenuanceerde discussies.

Ben in actie!

De bestellingen voor de verkiezingen zijn ook al gedaan, het SP-huis is over een paar weken weer een gekkenhuis, het huis zal dan vol liggen met SP spul. Het zal dan een komen en gaan zijn van mensen die folders komen halen en ander spul. Deze week gaan we naar het Gongres toe in Amsterdam, daar gaan de afgevaardigden stemmen f ze vr of tgen de amendementen zijn. [Wijzigingsvoorstellen]

Het zal daar bomvol zijn, het wordt een lange dag, maar ook een leuke dag met veel muziek, denk ik, tenslotte is het n muziekgebouw. [Prachtig gebouw]

Het leuke is, men komt daar andere afdelingen tegen en natuurlijk oude bekenden en men maakt nieuwe bekenden. Er zal ook veel pers aanwezig zijn, de SP is n groeiende partij, daar hebben we de peilingen niet voor nodig, we hebben alweer een tijdje meer leden dan de VVD. Trouwens, ik vind, dat twee weken voor de verkiezingen geen peilingen moesten zijn. Wat zeggen peilingen berhaupt, kun je je afvragen. Tuurlijk, het is mooi als je het goed doet in de peilingen, maar ja, wat koop je ervoor?

Het valt ook op, dat de andere partijen nogal veel van ons pikken, zijn ze soms bang voor ons? Neem nou deNo Claim-acties, wekenlang hebben we actie gevoerd in den lande, opeens voor de verkiezingen komen de anderen ook aanzetten. Maar ja, beter steun dan geen steun zal ik maar zeggen.

Er zijn ook wr nieuwe leden binnengekomen. De SP heeft zich ook weer sterk gemaakt voor de Licom. Licom heeft het over alles, behalve over de werknemers zelf. De SP zou te voorbarig zijn, terwijl mensen kenbaar maken dat deze zaken niet iets van de laatste weken zijn.En hoe kan de SP voorbarig zijn als de gemeente op haar verantwoordelijkheid wordt gewezen? De werknemers maken zich ongerust overdegrote werkdruk, intimidatie enhet uitbesteden van werk naar het buitenland en over de uitzendkrachten die uit het buitenland aangenomen zijn.

Het spreekuur wordt steeds drukker, vaak spreek ik met bejaarden die met weinig moeten rondkomen, en Balkenende maar zeggen dat het goed gaat. De VVD en het CDA durven zelfs de PvdA te verwijten de ouderen aan te pakken. Ik ben absoluut geen Wouter Bos-fan, maar dit is echt te krom voor woorden. VVD en CDA, de partijen die in de afgelopen jaren zieken en ouderen afgebroken hebben.

Volgens Balkenende moeten we allemaal terug naar VOC-tijd. VOC-tijd?Slavenhandel, zware armoede en enorme rijkdom? Of kolonialisme?

Laten we eerst maar eens terug naar deSAMENleving!

Tot de volgende keer!

Groeten, Ben