Algemene Beschouwingen

26 juni 2007

Algemene Beschouwingen

Woensdag en donderdag vinden in de Heerlense gemeenteraad de Algemene Beschouwingen plaats. Tijdens de Algemene Beschouwingen geeft de Gemeenteraad haar oordeel overhet beleidvan het College tot dusverre en de plannen voorde toekomst.Voor het eerst zijn de Algemene Beschouwingen losgekoppeld van debegrotingsdebatten (die in oktober plaatsvinden). Dat gebeurt om de Gemeenteraad meer invloed te kunnen uitoefenen op die uiteindelijke begroting. Gedurende de komende Algemene Beschouwingen worden tegelijkertijd een aantal andere stukken behandeld (Stadsvisie: visie op de stad voor de komende 20 jaar, de kadernota, voorjaarsnota en enkele financile verslagleggingen).

De 10 fracties in de gemeenteraad hebben ieder 25 minuten ruimte in de eerste spreektermijn op woensdag. Een lange zit vooralle aanwezigen.'s Avonds zal het College reageren. Donderdag heeft iedere fractie 12,5e minuut voor de 2e termijn en 's avonds neemt de Raad een besluit over alle voorstellen.

Wil je komen kijken en luisteren? woensdag en donderdagvanaf 14.00 uur in deRaadszaal.

De 1e termijn van de SP-fractie zal woensdagmiddag,direct na te zijn uitgesproken,volledigop deze site verschijnen.