Spraakwater: Mijnwerkers, NOX en Lex Smeets

15 juni 2007

Spraakwater: Mijnwerkers, NOX en Lex Smeets

Zondag 17 juni aanstaande vindt de 10e aflevering van politiek cafe Spraakwater plaats. Onder bezielende leiding van Daan Prevoo wordt gesproken over de actie's van de oud-Mijnwerkers. Wiel Niks en Jan de Wit laten weten hoe de actie doorgaat en wat zij vinden van de weigering van AZL om de 27.000 handtekeningen aan te nemen. Spraakwater spreekt verder met muziekkollektief NOX over de locatie van de nieuwe oefenruimte. Waar is eigenlijk precies behoefte aan en waarom duurt het zolang?

Spraakwater gaat In Gesprek met 2 Heerlense politici die vanuit het niets verantwoordelijkheid droegen: Lex Smeets (wethouder-PvdA) em Ron Meyer (fractievoorzitter SP). Wat zijn hun ervaringen na bijna 1,5 jaar? En, wethouder: hoe zit het eigenlijk met het Schouwburgplein?

tot slot: waar moet de buslijn nu eigenlijk komen? politieke ophef over de Apollolaan of de Valkenburgerweg. Not in my backyard of redelijke argumenten? Spraakwater spreekt met betrokkenen.

De ramen en het dak van cafe d'r Klinge zijn verstevigd, de muziek komt zondag immers van 'NOX-band' Unchained Breathing.

Cafe d'r Klinge geldt als thuisbasis. Spraakwater begint om 16.00 uur en eindigt uiterlijk om 18.00 uur. Toegang: gratis!

spraakwater07-06-17.JPG