Week van Ben

12 juni 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Beste Lezers,

Het was een bewogen week.Wat begon als een nachtmerrie,maar aan de zeteldiefstalzijn al genoeg woorden verspild, eindigde in blijdschap. Het goede nieuwsoverschaduwthet slechte, zullen we maar zeggen. Hoera! Hoera! Ron en Nicole hebben een wolk vaneenbaby. Hij wilde zo graag de SP-gelederen komen versterken dat hij 4 weken te vroeg geboren is. En ik maar denken: Karl, Ernesto of Ben.... maar nee: Kyan. Weten jullie wat Kyan betekent? Ik heb het opgezocht, zouden de ouders het zelf weten? Kyan betekent ' Kleine Koning'. Dan wel een gekozen 'koning' in een republiek, toch Ron?

Hebben jullie de foto gezien? Mooi! Nogmaals, proficiat!

Weet je wat ook leuk is, dat t weblog van de SP steeds populairder wordt. Dat diversemensen eraan meewerken. Raadsleden met discussies vanuit de raad (Wim van Kempen bijvoorbeld) en anderen met hun activiteiten.Leuke discussies! Het is maar goed dat we een goede webmaster hebben, die houdt de boel goed in de gaten, want de discussie schieten geregeld door. Maar tja, dat hoort bij een levendige internetsite en levendige partij.

De SP wordt steeds actiever, dat is mijn indruk, zeker, er is nog genoeg te doen, binnenkort komt de krant aanzetten. ROOD-Heerlen draagt daar goed aan bij.Om de haverklap komt ROOD binnengerend, zo actief zijn ze. De tribune komt ook weer aanzetten, het inlegvel [Spreekbuis] zal propvol worden. Er zijn ook weer nieuwe leden aangekomen, deze zullen ook bezocht worden.

Het actiecomit heeft met steun van SP weer op verschillende plaatsen gestaan, de handtekeningen stromen binnen. Het actiecomit moet blijven doordrukken, als je wat wilt hebben, dan moetjedoorzetten! Als men zich tussen de mensen beweegt, dan merk je dat de mensen geweldig creatief kunnen zijn, dat zal vrijdag tijdens de manifestatie ook weer blijken.

In de telegraafuitte Frans Timmermans kritiek op de SP. En ach, dat mag. Maar Frans maakt het bont.Hij zegt: SP zaait Europa-angst. Maar Frans:twee jaar geleden heeft de meerderheid van bevolking NEE gestemd. Hield jij al die tijd de handen op je oren en voor je ogen?

Als hij zegt dat hij democratisch is, dan moet hij zich daar aan houden. Nederland maakt toch zelf uit waar ze het leger heen sturen. Ik heb zon vermoeden, dat Frans Timmermans een soort van Verenigde Staten van Europa, wil.

Beste Frans, de SP is niet tegen een Europa, maar wel tegen een A-sociale superstaat Europa!

Zo, ik eindig met mn verhaal, komen jullie vrijdagmiddagvan 14 uur tot 16.00 uurook naar Heerlen-centrum? Dan is er de manifestatie van de mijnwerkers, op het Pancratiusplein in Heerlen? Als je ook maar gevoel hebt bij de Mijnwerkers: zorg dat je erbij bent! 25.000 handtekeningen worden aan AZL aangeboden!

Vriendelijke groeten, Ben