Week van Ben

1 juli 2007

Week van Ben

Ben Tarici, beheerder van het Heerlense SP-huis, activiteitenleider en spil in het praktische werk van de Heerlense SP-afdeling vertelt in een wekelijkse bijdrage over wat er zoal op het SP-huis gebeurde.

Zo, het boek van Richard Dawkins [God als misvatting]heb ik ook uit. Als de paus dat boek leest, dan valt hij van zn geloof af. Religie wordt door simpele mensen beschouwd als waar, door wijzen als vals en door heersers als nuttig. Een Uitspraak van Napoleon! En, hij was n heerser! Gelezen in het boek van Dawkins. In naam van God en Allah worden de meest verschrikkelijke dingen gezegd en gedaan.

De laatste folders zijn ook uitgedeeld. Hulde aan de uitdelers!
Ik ben nog naar de algemene beschouwingen gaan kijken en luisteren, het valt op, dat de oppositie geen vat heeft op het college. SP-fractievoorzitter Ron Meyer heeft het goed gedaan. Pvda-wethouder Scholtissen was niet aanwezig door ziekte. Verder viel de oppositie op door gebrek aan visie. GroenLinks maakte het helemaal bont door uitspraken waaruit bleek dat GL had zitten slapen bij raads- en commissievergaderingen.
Wat wel goed is: erwordtnueen onderzoekuitgevoerd voor een centrumzwembad in Heerlen. Een vurige wens van de SP. CDA en GL hebben na jaren een ommezwaai laten zien. De SP heeft zich ook hard gemaakt voor Schoon GMS.
Waterg ergelijk is, het actiecomit en de 27.000 handtekeningen, zijn in de hoek gezet door de regenten van de Pvda en CDA, in de Provincie. Kwestie van tijd, dat het actiecomit met n opzienbarende actie komt, denk ik. AZLwil helemaal niet praten met de mijnwerkers, wat een arrogantie en verbeelding van die lui. De mijnwerkers zouden slecht georganiseerd zijn. 27.000 steunbetuigingen in 2 maanden tijd en dan slecht georganiseerd..... tsjonge....De hoge herenzijn zo vervreemd van de gewone mensen.....

Deze week heeft een spreekuurmedewerker een bos bloemen ontvangen, dat gebeurt wel vaker, veel mensen worden goed geholpen door het spreekuur. Het team zit goed in elkaar. Er komen ookwr meer leden binnen, dat is goed. Het ledental is in 2007 alweer met 100 gestegen.

Rood kwam ik ook wr tegen in de stad, ze hadden wr n actie! Er komt nog veel meer aanzetten. Binnenkort komen ze met resultaten van hun actie. Zet hem op, ROOD!

In de stad kwam ik Ron (Meyer), Kyan en Nicole tegen. Kyan (Ron en Nicole's zoontje van 3 weken)lag natuurlijk in de babywagen. Toch zal het volgens mijniet lang duren tot ie met ROOD meegaat.
Tja, wie de jeugd heeft...

Met vriendelijke groeten,

Ben